Hvad kan vi lære af ”Hackathons"?

Hvad kan vi lære af ”Hackathons"?
Låst indhold - køb adgang for at se indhold.

I denne video præsenterer Anja Reinwald, seniorforsker hos Digitaliseringsinstituttet, artiklen ”The Art of Balancing Autonomy and Control”, som omhandler hvad man kan lære af ”hackathons” i forhold til at skabe innovation i organisationer.

Det er blandt andet vigtigt at give adgang til de rette eksperter, sikre frirum væk fra den daglige drift til eksperimenter og nytænkning og at medarbejderne får feedback – fra kollegaer og ikke ledere – tidligt i processen.

Videoen kan bruges som inspiration til, hvordan man understøtter innovation og du kan med fordel tænke over, om der er nogle af disse tre strategier, I kan bruge for at understøtte innovation og dermed blive ambidekstrale, eller om I også skal bruge et nyt organisatorisk design. 



Elementer


Hvad kan vi lære af ”Hackathons"?

Længde: 12 minutter og 49 sekunder




Prioritetssupport
translation missing: da.courses.show.amount_of_mounths_bound
Nyeste kurser

  • Sikker betaling gennem ePay A/S
  • Support alle ugens dage kl. 9-16
  • Afspil på computer, telefon eller tablet

Om

Anja Reinwald

Anja Reinwald

SENIORFORSKER, DIGITALISERINGSINSTITUTTET


Anja er uddannet cand.scient.adm og har en ph.d.-grad i ledelse af informationssystemer. Hun interesserer sig for og forsker i hvad digitalisering og digital transformation betyder for en organisation og dens medarbejdere. Hun har solid erfaring som indlægsholder og kursusleder på en række både digitale og fysiske forløb om digital transformation bl.a. hos Erhvervsministeriet, Dansk Magisterforening og på Digitaliseringsinstituttets Diplomclass. Anja er optaget af hvordan teori og nye begreber kan medvirke til mere nuancere forståelse og løbende tilpasning af egen praksis.